Weekend Week 8: Palatschinken! - Reisverslag uit Graz, Oostenrijk van Elles Raaijmakers - WaarBenJij.nu Weekend Week 8: Palatschinken! - Reisverslag uit Graz, Oostenrijk van Elles Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Weekend Week 8: Palatschinken!

Blijf op de hoogte en volg Elles

14 Juli 2013 | Oostenrijk, Graz

Het weekend begon goed, want vrijdagavond heb ik pannenkoeken (Palatschinken in Oostenrijks ;) ) gebakken met een collega en Spy Hard gekeken. Aangezien alle olie en boter in huis minstens een half jaar over datum was, hebben we het maar zonder bakboter geprobeerd. Dat ging verbazingwekkend goed, maar een bijkomstigheid was dat de Palatschinken meteen heel donkerbruin werden. Toch moet ik zeggen dat de pannenkoeken met yoghurt, druiven en stroop wel een Michelin-ster hadden verdiend (al was het maar vanwege de creativiteit waarmee ze tot stand gekomen zijn).
Op zaterdag heb ik vooral tekenend doorgebracht. Ik heb Eric even geholpen met verhuizen en hij woont nu slechts een straat verderop. Omdat hij maandag vertrekt vanuit Graz, heb ik van hem wat spullen gekregen die nog wel van pas konden komen. Onder andere een quickkaart zodat ik toegang heb tot een wasmachine, een SIM-kaart zodat ik eindelijk in Oostenrijk bereikbaar ben, en een grote hoeveelheid kruiden. Ik ben er in ieder geval erg blij mee.
Zondag kwamen twee van Eric’s Nederlandse vrienden hem opzoeken. We zijn met de Nederlanders en een Oostenrijkse vriendin van Eric uit eten geweest. Dat was echt super gezellig en ik merkte dat ik het slappe ouwehoeren van de Nederlanders heb gemist. Na nog een rondje door Graz te hebben gelopen nam ik helaas afscheid van Eric en zijn vrienden. Gelukkig kan ik de komende tijd weer volop genieten van andere Nederlanders, want ik zie mijn ouders binnenkort weer op Cyprus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elles

Actief sinds 18 Mei 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 34768

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 01 Oktober 2013

Internationale Stage in Graz

Landen bezocht: