Week 16: Laatste volle week in Oostenrijk - Reisverslag uit Graz, Oostenrijk van Elles Raaijmakers - WaarBenJij.nu Week 16: Laatste volle week in Oostenrijk - Reisverslag uit Graz, Oostenrijk van Elles Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Week 16: Laatste volle week in Oostenrijk

Blijf op de hoogte en volg Elles

22 September 2013 | Oostenrijk, Graz

De laatste volle week bij NXP begon met wat klussen aan het verslag, waarbij Matlab sneuvelde. Ik moest mijn laatste simulaties dus op mijn eigen laptop doen :( . De avond maakte echter veel goed, want de striptekencursus begon. Die viel wel een beetje tegen, want het was echt een beginnerscursus. Gelukkig kon ik wel wat Duits oppikken en dat was wel erg leerzaam.
Dinsdag heb ik de halve dag lopen prutsen met wat meetopstellingen en een poging gedaan de eerder gesneuvelde circuit boards te repareren. Inmiddels werkte er nog maar één van de vier mogelijke meetpunten, maar dat was net genoeg om degelijke metingen te kunnen doen. De rest van de tijd ben ik bezig geweest met ruzie maken met Excel, die de meetresultaten niet fatsoenlijk wilde inlezen. Uiteindelijk heb ik de 124 metingen handmatig in een document moeten kopiëren en plakken. Gelukkig ging de rest van de analyse wel een stuk sneller, anders was ik echt gek geworden want ik ben niet zo geduldig.

Vrijdagmiddag was het Sommerfest bij NXP. Het nieuwe gebouw werd geopend, wat groots gevierd werd. Enkele politici kwamen kijken bij de opening en verder liep half NXP in klederdracht rond. De meesten in tracht waren trouwens buitenlanders. Franc-de-blije-Fransman danste rond in Lederhose en ook ik kon het niet laten om mijn dirndl wederom te showen.
Na de opening van het gebouw was er een borrel met super lekker eten. Ik heb denk ik bijna alles wel geprobeerd, de pompoenstamppot, paddenstoelensoep, salade en ook wat wijn. Daarnaast was er wat live folkmuziek. Die mensen stonden gewoon tussen de rest van de feestende menigte en niet op een podium of zo, heel gezellig. Bij de borrel liepen er ook veel vrouwen en kinderen van de NXP werknemers rond. Voor de kinderen werd goed gezorgd, er was een springkussen en je kon je laten schminken. Ik heb dan ook heel veel kleine kinderen en Franc langs zien komen met roze vlinders of iets dergelijks op hun gezicht.
Na een uurtje ben ik even een rondje gaan lopen met Robert en Marcus. Die laatste wees ons erop dat de parkeerplaatsen die gereserveerd waren voor de politici al allemaal leeg waren, haha. Daarnaast bestudeerden we een knap staaltje foutparkeren, want iemand had zijn auto overdwars voor een andere auto geparkeerd. En terwijl we onze wijn en bier dronken, zagen we achtereenvolgens de eigenaren van de auto's terugkomen en ruzie maken over hoe ze in godsnaam de wagens ongeschonden uit de parkeerplaatsen gingen krijgen, hahaha.

Zaterdag heb ik wederom lezend in het park doorgebracht en zondag heb ik Munchkin gespeeld in het park met Marcus en Robert. Die laatste had een bloedneus, maar kon geen zakdoek vinden. Bij besloot om maar een keukenrol uit zijn auto te pakken en deed die in zijn kontzak. Die keukenrol stak echter een heel eind uit zijn broek, dus dat zag er niet uit. Marcus en ik rolden zowat over de grond van het lachen terwijl Robert-zonder-schaamte over straat liep alsof het de normaalste zaak van de wereld was. We zeiden tegen hem dat zijn 'eenhoorn-hoorn' toch echt op de verkeerde plek zat en dat ook de Afrikaanse stijl niet helemaal juist gekopieerd was.
Om een uur of zeven voegde ook Stefan zich bij het gezelschap en hebben we met vieren gekookt. Ik maakte de soep, Robert de salade, Markus kasnudeln (oud Korinthisch recept) en Stefan de cake. Het was allemaal random bij elkaar gezocht, maar wel heel lekker en gezellig. Verder hebben we vooral erg veel gelachen en gekletst en heb ik ze ten slotte een deel van mijn inboedel aangesmeerd, want ik kan volgende week niet alles mee terug nemen naar Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elles

Actief sinds 18 Mei 2013
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 34703

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 01 Oktober 2013

Internationale Stage in Graz

Landen bezocht: